EKONOMI > BERITA

Kerjaya Prospek Group Raih Dua Kontrak Bernilai RM34.43 Juta

23/10/2024 05:43 PM

KUALA LUMPUR, 23 Okt (Bernama) -- Kerjaya Prospek Group Bhd (Kerjaya) meraih dua kontrak bernilai RM34.43 juta daripada anak syarikat milik penuh Kerjaya Prospek Property Bhd (KPPB), syarikat milik pengarah dan pemegang saham utama tertentu Kerjaya.

Menurut kumpulan pembinaan itu anak syarikatnya Kerjaya Prospek (M) Sdn Bhd (KPM) semalam menerima surat lantikan bernilai RM18.45 juta daripada Greencove Sdn Bhd dan surat lantikan bernilai RM15.98 juta daripada Pixel Valley Sdn Bhd.

Dalam kenyataan berasingan kepada Bursa Malaysia hari ini, Kerjaya berkata kontrak pertama adalah berkaitan pembersihan tapak, kerja-kerja tanah, cerucuk dan kerja-kerja struktur berkaitan bagi cadangan pembangunan di Damansara Damai, Selangor.

Menurutnya kontrak kedua melibatkan kerja-kerja cerucuk dan tukup cerucuk bagi cadangan pembangunan di Batu Kawan, Pulau Pinang.

Kedua-dua kontrak yang bermula pada 5 Nov 2024, akan disiapkan dalam tempoh 18 bulan daripada tarikh bermula.

Penerimaan kontrak ini adalah rutin perniagaan KPM dan dilaksanakan berdasarkan berdasarkan syarat-syarat komersial biasa, katanya.

"Selain itu, kontrak berkenaan dijangka menyediakan aliran perolehan tambahan untuk kumpulan dalam tempoh dua tahun akan datang," katanya. 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Eksekutif Kerjaya Tee Eng Tiong dalam kenyataan berkata kumpulan itu gembira menerima kedua-dua kontrak ini, yang menggambarkan komitmen untuk menyediakan perkhidmatan pembinaan yang berkualiti tinggi.

“Berikutan sebanyak 10 kontrak yang diraih setakat ini pada tahun ini berjumlah RM1.6 bilion, nilai perolehan kontrak yang belum selesai pada masa ini mencapai RM4.5 bilion.

"Kami berharap dapat mengukuhkan lagi kedudukan kami di pasaran dan memberi sumbangan ketara kepada kejayaan pembangunan ini," katanya.

Pengerusi Kerjaya Datuk Seri Tee Eng Ho adalah pemegang saham utama Kerjaya dan KPPB berdasarkan kepentingan beliau dalam kedua-dua syarikat menerusi syarikat, dengan beliau dan isteri Datin Seri Toh Siew Chuon dan abangnya Datuk Tee Eng Seng mempunyai kepentingan langsung.

Toh juga adalah Pengerusi Eksekutif KPPB manakala Eng Seng sebagai Pengarah Eksekutif.

-- BERNAMA

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan