DUA UNIT BILIK ASRAMA SMK KUALA NERANG TERBAKAR

19/06/2024 10:03 AM

ALOR SETAR, 19 Jun (Bernama) -- Dua unit bilik asrama Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Nerang, musnah dalam kebakaran pagi tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Nerang Penolong Penguasa Bomba Aminuddin Khozali berkata kebakaran yang berlaku kira-kira 7.30 pagi itu, tidak melibatkan mangsa.

“Bomba menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.37 pagi dan sebaik tiba di lokasi mendapati, berlaku kebakaran pada struktur asrama sekolah yang melibatkan satu bilik penyimpanan barang dan satu bilik air di tingkat tiga.

“Operasi pemadaman menggunakan satu aliran dan dua pancutan dari jentera BBP Kuala Nerang dan BBP Pokok Sena. Anggaran kemusnahan kedua-dua unit bilik berkenaan adalah 90 peratus,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata api dapat dikawal pada pukul 7.55 pagi dan operasi pemadaman lanjut sedang dijalankan bagi memastikan tiada lagi sisa api kebakaran.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan