SUKAN

ANUGERAH SAM-100PLUS 2023: JURUGAMBAR BERNAMA MENANG FOTOGRAFI SUKAN TERBAIK

07/06/2024 12:06 AM

KUALA LUMPUR, 6 Jun (Bernama) -- Percubaan sulung jurugambar Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Mohd Izzul Farhan Ahmad Surianshah menghantar pencalonan pada Anugerah Persatuan Penulis-Penulis Sukan Malaysia (SAM)-100PLUS 2023 membawa tuah buatnya apabila menggondol kategori Fotografi Sukan Terbaik di sini malam ini.

Mohd Izzul Farhan yang bertugas di Biro Bernama Negeri Sembilan sama sekali tidak menyangka  gambar dirakam sewaktu pelumba berbasikal trek negara, Muhammad Shah Firdaus Sahrom terlibat dalam kemalangan dalam acara keirin lelaki pada Kejohanan Berbasikal trek Asia 2023 di Velodrom Nasional, Nilai, diangkat juri untuk memenangi kategori berkenaan tahun ini.

“Saya rasa gambar lagi satu yang menunjukkan seorang penonton cilik tergamam sewaktu Muhammad Shah Firdaus terjatuh lebih berpotensi menang namun sebaliknya berlaku hari ini.

“Syukur Alhamdulillah percubaan pertama saya berbaloi dan saya harap kemenangan ini membakar semangat saya untuk menghasilkan lebih banyak gambar menarik pada masa akan datang,” katanya.

Petugas berusia 29 tahun itu membawa pulang hadiah wang kemenangan berjumlah RM3,000 dan sebuah trofi.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi serta Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh.

-- BERNAMA


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan