AM

PM ANWAR UCAP SELAMAT HARI LAHIR KEPADA JOKOWI

21/06/2024 07:09 PM

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengucapkan selamat hari lahir kepada Presiden Indonesia Joko Widodo atau lebih dikenali dengan nama Jokowi.

Menerusi hantaran di Facebook, Anwar turut mengucapkan terima kasih atas dedikasi Jokowi dalam memperkukuh hubungan antara kedua-dua negara.

“Selamat Harlah kepada Presiden Joko Widodo. Terima kasih atas dedikasi Bapak dalam memperkukuh hubungan antara negara kita. Semoga Indonesia terus maju dan sukses,” katanya.

Sementara itu di Jakarta, Timbalan Bidang Protokol, Akhbar dan Media Sekretariat Presiden Yusuf Permana memberitahu media Jokowi bekerja seperti biasa di Istana Presiden pada Jumaat.

Presiden ke-7 republik itu dilahirkan di Surakarta, Jawa Tengah pada 21 Jun 1961.

Sejumlah menteri turut mengucapkan selamat ulang tahun kepada beliau melalui hantaran di media sosial termasuk Menteri Pertahanan Indonesia Prabowo Subianto.

Prabowo yang juga Presiden Terpilih menulis: "Semoga selalu dalam lindungan Allah SWT, sentiasa diberikan kesihatan dan kekuatan dalam menjalankan pengabdian kepada negara dan rakyat Indonesia. Selamat ulang tahun Bapak Presiden @jokowi."

Sementara itu Jokowi  dalam akaun rasmi media sosialnya membalas ucapan Anwar dan menzahirkan ucapan terima kasih.

"Terima kasih banyak kepada Perdana Menteri Malaysia Bapak Anwar Ibrahim atas ucapannya, doa terbaik untuk kesihatan dan kesuksesan Bapak.

"Semoga hubungan baik antara Indonesia dan Malaysia selalu terbangun dan semakin maju. Salam saya untuk Rakyat Malaysia, saudara satu rumpun," katanya.

-- BERNAMA

 

 

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan