AM

SETEM UNTUK RAI ULANG TAHUN KE-100 TAMBAK JOHOR DIJUAL MULAI ESOK

27/06/2024 09:02 PM

KUALA LUMPUR, 27 Jun (Bernama) -- Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia) melancarkan Setem Kenang-Kenangan untuk meraikan ulang tahun ke-100 Tambak Johor dan akan dijual kepada orang ramai mulai esok.  

Pos Malaysia dalam kenyataan hari ini memaklumkan setem itu memaparkan ilustrasi pemandangan Tambak Johor dahulu dan sekarang, serta memberi penghormatan kepada warisan abadi Tambak Johor sebagai simbol ketersambungan dan kerjasama ekonomi antara Malaysia dan Singapura. 

“Ia juga mencerminkan sejarah bersama dan kemakmuran Malaysia dan Singapura,” menurut kenyataan itu. 

Set Setem ‘Ulang Tahun Ke-100 Tambak Johor’ yang berharga RM30.50 itu akan dijual di semua Biro Filateli Pos Malaysia, termasuk 13 Pejabat Pos Besar di seluruh negara dan dalam talian di https://shop.pos.com.my

“Set setem itu merangkumi satu lembaran setem terdiri daripada 20 unit yang bernilai RM20 dengan menampilkan empat reka bentuk berbeza, bersama satu sampul Surat Hari Pertama (dengan setem dan tanda pembatalan khas) dan satu folder,” menurut kenyataan itu. 

Tambak Johor telah menjadi tunjang hubungan Malaysia-Singapura yang terbenam dalam struktur geografi dan geoekonomi kedua-dua negara. Ia juga telah berkembang menjadi sempadan yang diiktiraf di peringkat antarabangsa dan terkenal sebagai jambatan lebuh raya paling sibuk dengan menampung lebih 100 juta pengguna setiap tahun.

-- BERNAMA 

 

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan