AM

CyberSecurity Malaysia Perkenal Program Ketahanan Digital, Tingkat Keselamatan Siber

08/08/2024 06:00 PM

KUALA LUMPUR, 8 Ogos (Bernama) -- CyberSecurity Malaysia, agensi pakar kebangsaan untuk keselamatan siber, telah melancarkan Program Ketahanan Digitalnya, bertujuan memperkukuh keselamatan siber untuk syarikat besar, institusi, Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) dan individu.

Dibangunkan dengan kerjasama takaful siber terkemuka dan syarikat penasihat risiko, inisiatif ini bertujuan menangani cabaran yang semakin meningkat dalam melindungi data sensitif, di tengah-tengah ancaman siber yang semakin meningkat.

“Program Ketahanan Digital menyediakan rangkaian penyelesaian menyeluruh, termasuk takaful siber, perundingan risiko, dan perkhidmatan pengurusan risiko strategik.

"Penyelesaian ini direka untuk membantu organisasi dan individu mengurus serta mengurangkan risiko siber secara proaktif, sambil memastikan kelangsungan operasi dalam menghadapi ancaman yang muncul," kata CyberSecurity Malaysia dalam kenyataan.

Sempena program tersebut, CyberSecurity Malaysia mengadakan Forum Ketahanan Digital bertajuk: To Insure or Not To Insure.

Forum tersebut menampilkan panel pakar terkemuka termasuk Ketua Pegawai Keselamatan Maklumat Permodalan Nasional Malaysia Berhad Aishah Farha, Naib Presiden Kanan Marsh Insurance Brokers (Malaysia) Sdn Bhd Devakumaran Palnisamy, Ketua Keselamatan Siber Kumpulan Axiata Group Berhad Suresh Sankaran Srinivasan, Ketua Pegawai Keselamatan Maklumat Bank Muamalat Malaysia Berhad Dr. Ismamuradi Abdul Kadir, dan Ketua Pegawai Strategi Intellize Tech Services Dr. Kavitha Muthy, yang bertindak sebagai moderator.

Program Ketahanan Digital menawarkan penyelesaian yang disesuaikan untuk syarikat besar, institusi, PKS dan individu. Ia berfungsi sebagai jaring keselamatan yang penting untuk menangani cabaran unik yang dihadapi oleh perniagaan dan individu dalam era digital.

Program ini menandakan pelancaran rasmi penyelesaian keselamatan digital komprehensif oleh CyberSecurity Malaysia, untuk semua sektor dan individu.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan