AM

PM Anwar Dijamu Nasi Kandar Bersama Rakyat, Lawat Hospital Bukit Mertajam

30/08/2024 03:11 PM

BUKIT MERTAJAM, 30 Ogos (Bernama) -- Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini meluangkan masa menikmati sajian makan tengah hari bersama rakyat di Kedai Tok, Simpang Tiga Kubang Semang, di sini.

Perdana Menteri yang tiba pada 12.40 tengah hari menikmati hidangan nasi kandar yang menjadi menu utama di gerai itu.

Turut hadir Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, Menteri Sumber Manusia Steven Sim Chee Keong dan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Hamzah Ahmad.

Anwar yang memakai baju Melayu biru muda meluangkan masa kira-kira 30 minit serta turut beramah mesra dengan pengunjung yang menikmati juadah secara percuma.

Pekerja Kedai Tok Mohd Nazri Abd Rahman berkata gulai ikan dan ayam goreng menjadi menu istimewa yang disajikan kepada rombongan Perdana Menteri.

Selesai makan tengah hari, Anwar kemudian menunaikan solat Jumaat di Masjid Kubang Semang bersama kariah masjid serta orang ramai.

Terdahulu, Anwar mengadakan lawatan ke Hospital Bukit Mertajam termasuk ke wad kanak-kanak dan bilik pemeriksaan mesin pengimbas tomografi berkomputer (CT Scan) yang diterima hospital itu baru-baru ini.

Beliau turut mengimbau nostalgia dengan melawat bangunan yang dahulunya merupakan kuarters kakitangan yang didiami beliau dan keluarga pada 1955 hingga 1959, sebelum berpindah ke Cherok Tok Kun.

Allahyarham ayah beliau Ibrahim Abdul Rahman pada ketika itu bertugas sebagai penolong pegawai perubatan di Hospital Bukit Mertajam.

Anwar mempunyai jadual padat di Pulau Pinang hari ini sebelum pulang ke Putrajaya bagi menyampaikan Amanat Perdana Hari Kebangsaan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 4.30 petang ini.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan