PSP MENGUMUMKAN THB 500 JUTA URUS NIAGA EKUITI DENGAN DANA PERTUMBUHAN ASIA CPFAM-LDA MELALUI PERJANJIAN PEMBELIAN SAHAM

05/06/2024 05:23 PM

BANGKOK, 5 Jun (Bernama) -- P.S.P. Specialties Public Company Limited (“PSP”) (SET:PSP) telah mengumumkan bahawa satu daripada pemegang saham syarikat tersebut telah menandatangani Perjanjian Pembelian Saham dengan Dana Pertumbuhan Asia CPFam-LDA (“Dana”) sehingga THB 500 juta.

Pada bulan Ogos 2023, LDA dan keluarga Jiaravanon—yang memperoleh kekayaan mereka daripada Charoen Pokphand Group—melancarkan Dana Pertumbuhan Asia CPFam-LDA bertujuan melabur dalam syarikat tersenarai awam dan pra-IPO pertumbuhan tinggi di seluruh Asia Tenggara. Sinergi antara kepakaran rentas sempadan LDA dan hubungan serantau CP Group yang mendalam dijangka memacu kemajuan ketara dalam sektor seperti teknologi, pertanian dan tenaga, yang penting untuk pertumbuhan mampan.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan