DR. MARÍA JOSÉ TORRES, KETUA JABATAN ALERGOLOGI HRU MALAGA, PRESIDEN BAHARU EAACI

06/06/2024 02:20 PM

VALENCIA, Sepanyol, 6 Jun (Bernama) -- Majlis Penutupan Kongres EAACI 2024, forum pertemuan untuk pakar dalam Alergi dan Imunologi dari negara-negara di seluruh dunia, telah berlangsung. Pada penutupan Kongres, Dr. María José Torres, Profesor Perubatan dan Ketua Perkhidmatan Alergologi Hospital Universiti Wilayah Malaga, mengetuai sebagai Presiden baharu EAACI; beliau ialah seorang doktor profesional Sepanyol pertama yang memegang jawatan ini.

Dalam ucapannya pada sesi pleno hari ini bertajuk “Alahan kepada ubat: hari ini dan esok,” Dr. Torres menegaskan bahawa “alahan kepada ubat adalah masalah besar pada sistem penjagaan kesihatan dan mewakili, dalam beberapa kes, yang mengancam nyawa pesakit.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan