MEDIDATA LANCARKAN CLINICAL DATA STUDIO YANG MENGGUNAKAN AI UNTUK MEMODENKAN PENGALAMAN DATA DALAM PERCUBAAN KLINIKAL

19/06/2024 12:27 PM

NEW YORK, 19 Jun (Bernama) -- Medidata, sebuah penyedia penyelesaian percubaan klinikal peneraju yang berjenama Dassault Systèmes dalam industri sains hayat, hari ini mengumumkan pelancaran Medidata Clinical Data Studio, iaitu pengalaman tersatu yang membuka kunci kuasa sebenar data penyelidikan klinikal. Teknologi canggih ini memberi pihak berkepentingan lebih banyak kawalan terhadap kualiti data dan keupayaan untuk menyediakan percubaan yang lebih selamat kepada pesakit dengan lebih cepat.

Terbina pada Medidata Platform, Clinical Data Studio menyepadukan data daripada sumber Medidata dan juga bukan Medidata, yang mempercepat langkah pembuatan keputusan merentas proses percubaan klinikal yang penuh, dan menyediakan data dan strategi risiko yang holistik yang menghubungkan pihak pesakit, tapak dan penaja. Melalui AI, pasukan kajian boleh mengenal pasti isu data dan isyarat keselamatan dengan lebih berkesan, yang membawa kepada pemahaman pesakit yang lebih tepat. Hal ini mengurangkan cabaran yang dihadapi dalam sistem data tersilo dan membolehkan semakan data tindakan dan penyelarasan meningkat sehingga 80 peratus lebih cepat.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan