MPC TINGKATKAN KECEKAPAN PEMBINAAN HOSPITAL SWASTA DI PAHANG

19/07/2024 10:59 AM

PUTRAJAYA, 19 Julai (Bernama) -- Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC) telah berjaya menganjurkan "Bengkel Peningkatan Produktiviti Melalui Pengukuhan Kemahiran Dalam Projek Rintis Pembinaan Pantas di Temerloh Bersama Cawangan Kawalan Amalan Perubatan Swasta (CKAPS)” di Putrajaya, semalam. Bengkel ini telah dirasmikan oleh Ketua Pengarah MPC, Zahid Ismail, yang turut dihadiri oleh 42 peserta mewakili pelbagai pihak berkepentingan utama dalam sektor pembinaan kesihatan.

Bengkel ini menyaksikan penyertaan wakil dari Bahagian Dasar & Hubungan Antarabangsa Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), CKAPS, Bahagian Perkhidmatan Kejuruteraan KKM, Bomba Pahang, Majlis Perbandaran Temerloh, Majlis Perbandaran Kulai, Majlis Perbandaran Kulim, pemaju, dan perunding projek. Tujuan utama bengkel ini adalah untuk mempertingkatkan kefahaman mengenai keperluan pembinaan berkaitan peraturan kemudahan dan perkhidmatan jagaan kesihatan swasta. Selain itu, bengkel ini juga bertujuan untuk memperbaiki proses sedia ada bagi meningkatkan kecekapan melalui projek rintis inisiatif pembinaan pantas sebuah hospital swasta di Temerloh, di bawah program GovX Pahang 1st.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan