A2rl Melonjak Ke Tahap Baharu: Melancarkan Kejohanan Lumba Dron Autonomi Dengan Hadiah Terkumpul Bernilai As$1juta

26/07/2024 03:36 PM

ABU DHABI, Emiriah Arab Bersatu, 26 Julai (Bernama) -- Liga Perlumbaan Autonomi Abu Dhabi (A2RL), yang membuat penampilan sulung mengagumkan pada April ini di Litar Yas Marina, telah mengumumkan cabaran fasa yang seterusnya dengan Liga Juara-Juara Dron (DCL), organisasi perlumbaan dron profesional utama dunia. Membina kejayaan acara sulungnya, Perlumbaan Dron A2RL terus memajukan sempadan teknologi autonomi, menggabungkan kemahiran manusia dengan kemajuan inovatif dalam penerbangan autonomi.

Perlumbaan Dron Autonomi akan menghimpunkan pasukan dari seluruh dunia, mengalu-alukan pasukan perlumbaan dron yang terkenal, institusi penyelidikan dan 'pemula' yang bersemangat. Semua peserta akan bersaing untuk mendapatkan hadiah yang mendebarkan sebanyak AS$1 juta, sambil mereka berusaha untuk mencapai ketangkasan dan kelajuan maksimum sambil berjaya bergerak melalui objek yang menghalangnya. Pendaftaran kini dibuka di a2rl.io, dan pasukan yang berminat dijemput memohon untuk menyertai pertandingan tersebut. Semua penyertaan akan melalui proses pemilihan yang ketat untuk mengenal pasti pasukan yang berjaya bertanding. Mereka yang lulus saringan akan dijemput untuk mengambil bahagian dalam satu siri tugasan yang akan membolehkan panel penilai menilai kecekapan pasukan dalam menggunakan simulator sumber terbuka untuk menerbangkan dron secara autonomi. Perlawanan pusingan akhir besar-besaran akan diadakan pada April 2025 dan pemenang akan ditentukan.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan