KFSHRC Mempamerkan Inovasi Pendidikan Perubatan di AMEE 2024 Switzerland

22/08/2024 09:51 AM

RIYADH, Arab Saudi, 22 Ogos (Bernama) -- Hospital Pakar & Pusat Penyelidikan King Faisal (KFSHRC) memperluaskan lagi jejak globalnya dengan menyertai Persidangan Persatuan Antarabangsa bagi Pendidikan Perubatan di Eropah (AMEE) 2024 untuk tahun kedua berturut-turut. Berlangsung dari 26 hingga 28 Ogos di Basel, Switzerland, acara ini menghimpunkan pemimpin global dalam pendidikan perubatan dan penjagaan kesihatan.

Pada tahun ini, tumpuan KFSHRC adalah untuk memperhalusi amalan klinikal, meningkatkan hasil pesakit dan meningkatkan kepuasan dan keselamatan pelajar. Dengan berkongsi pengetahuannya, KFSHRC berhasrat untuk menyumbang kepada kemajuan global pendidikan perubatan, memberi manfaat bukan sahaja kepada pelatih dan pesakit tetapi juga komuniti penjagaan kesihatan di seluruh dunia.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan