Qianhai Mencapai Keputusan Nyata Dalam Inovasi Institusi Pada Ulang Tahun Ketiga Bagi Rancangan Qianhai

03/09/2024 04:33 PM

SHENZHEN, China, 3 Sept (Bernama) -- Pada September 2021, Rancangan untuk Mendalami Pembaharuan dan Pembukaan Secara Komprehensif bagi Zon Kerjasama Industri Perkhidmatan Moden Qianhai Shenzhen-Hong Kong (Rancangan Qianhai) telah dikeluarkan untuk menggariskan pembangunan masa depan bagi Qianhai. Sepanjang tiga tahun yang lalu, Qianhai, sebuah hab untuk pembukaan peringkat tinggi, telah mengorak langkah ke hadapan dengan pembaharuan dan inovasi serta menyampaikan hasil yang nyata, seperti yang dizahirkan oleh Pihak Berkuasa bagi Zon Kerjasama Industri Perkhidmatan Moden Qianhai Shenzhen-Hong Kong baru-baru ini.

Melalui pembaharuan dan pembukaan, Qianhai menyasarkan untuk menjadi sebuah enjin baharu bagi pembinaan Kawasan Greater Bay (GBA) Guangdong-Hong Kong-Macau dan Zon Demonstrasi Perintis Shenzhen. Inovasi institusi adalah satu daripada ciri-ciri tersendiri bagi Qianhai. Sehingga kini, Qianhai telah secara beransur-ansur menubuhkan "Model Qianhai" untuk inovasi institusi dalam bidang utama seperti kemudahan pelaburan, kemudahan perdagangan, keterbukaan dan inovasi kewangan, dan inovasi undang-undang. 

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan