SUKAN > BERITA

Thinaah Tak Sabar Kembali Berlatih Bersama Rosman

26/10/2024 03:24 PM

KUALA LUMPUR, 26 Okt (Bernama) -- Pemain beregu wanita negara M. Thinaah teruja untuk kembali bekerjasama dengan bekas jurulatihnya Rosman Razak yang bakal menggalas tugas ketua jurulatih beregu wanita bermula bulan depan.

Thinaah berkata jurulatih berusia 48 tahun itu individu penting yang berjaya mengubah kariernya daripada seorang pemain perseorangan sehingga muncul antara beregu terbaik dunia.

“Apa yang buat saya teruja tentang Rosman kerana saya pemain beregu. Dulu dia yang terima saya selepas saya tidak mahu teruskan jadi pemain perseorangan.  

“Sudah pasti kembali bekerjasama semula dengan beliau sesuatu yang menggembirakan saya,” katanya dalam audio yang dikongsikan Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Selasa lepas, BAM mengumumkan pelantikan Rosman sebagai ketua jurulatih beregu wanita dan bekas pemain kebangsaan itu akan memulakan tugasnya pada 5 Nov ini.

Rosman yang mempunyai pengalaman hampir dua dekad akan bekerjasama rapat dengan Pengarah Kejurulatihan Akademi Badminton Malaysia (ABM) Rexy Mainaky serta jurulatih skuad senior Ching Kai Feng dan jurulatih remaja Amelia Anscelly dalam mengukuhkan serta memajukan sektor beregu wanita.

Dalam pada itu, Thinaah optimis sentuhan Rosman mampu membantunya dan pasangan Pearly Tan untuk meningkatkan lagi prestasi pada kejohanan mendatang.

“Jurulatih Rosman seorang yang lebih tenang. Ini yang diperlukan dalam permainan terutama ketika saat genting. Perkara kecil seperti ini boleh memberikan kesan besar kepada kami,” katanya.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan