WILAYAH - SARAWAK > BERITA

SCOOT PERKENAL PENERBANGAN HARIAN KE SUBANG MULAI 1 SEPT

18/07/2024 09:42 PM

SINGAPURA, 18 Julai (Bernama) -- Syarikat penerbangan tambang rendah Singapore Airlines, Scoot telah memperkenalkan penerbangan harian ke Subang berkuat kuasa 1 Sept, menyediakan pilihan alternatif kepada pelancong untuk perjalanan yang mudah antara republik itu dan Kuala Lumpur.

Syarikat penerbangan tersebut akan mengendalikan laluan Singapura-Subang sebanyak tujuh kali seminggu menggunakan pesawat Airbus A320 miliknya. Jadual penerbangan tertakluk kepada kelulusan atau perubahan kerajaan serta kawal selia.

Tempahan bagi penerbangan masuk dan keluar Subang boleh didapati mulai hari ini melalui laman web dan aplikasi mudah alih Scoot, selain secara progresif melalui saluran lain, dengan tambang kelas Ekonomi bermula dari S$83 dan RM108 termasuk cukai.

Scoot berkata, dengan penambahan itu, rangkaian laluannya akan meningkat kepada 70 destinasi termasuk destinasi lain di Malaysia seperti Ipoh, Kota Kinabalu, Kuala Lumpur, Kuantan, Kuching, Langkawi, Miri, Pulau Pinang dan Sibu.

Syarikat itu berkata menjelang September , ia akan mengendalikan 110 penerbangan mingguan ke Malaysia

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan