WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Selepas Seorang Anggota Kumpulan Samun Kedai Emas Maut Semalam, Polis Buru Saki-baki

14/08/2024 07:19 PM

KUALA LUMPUR, 14 Ogos (Bernama) -- Polis sedang memburu saki-baki anggota kumpulan bersenjata yang dikenal pasti terlibat dalam kes rompakan sebuah kedai emas di Plaza Metro Kajang, Jun lepas, yang salah seorang anggotanya maut selepas kejadian berbalas tembakan dengan polis di sekitar Kajang petang semalam.

Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Omar Khan berkata polis percaya mereka masih bersembunyi di sekitar Selangor, dan beberapa tangkapan akan dilakukan tidak lama lagi.

"Polis percaya anggota kumpulan ini bersenjata dan berada di sekitar Selangor," katanya kepada Bernama.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 petang semalam seorang lelaki yang mempunyai enam rekod jenayah samun maut selepas berbalas tembak dengan polis dalam kejadian di susur masuk ke Tol Sungai Balak, Lebuhraya Skim Penyuraian Trafik Lingkaran Kajang (SILK) dekat Kajang, Selangor. 

Polis percaya lelaki itu adalah salah seorang anggota kumpulan yang terlibat dengan kejadian pada 17 Jun lepas yang menyaksikan empat lelaki menggunakan senjata api melakukan samun terhadap sebuah kedai emas Plaza Metro Kajang yang mengakibatkan kerugian RM3.2 juta.

Dalam kejadian di Plaza Metro itu suspek yang bersenjatakan dua pucuk pistol dan selaras senapang telah melepaskan satu das tembakan ke arah dinding premis sebelum melarikan diri ke arah tempat letak kenderaan di bahagian bawah bangunan.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan