WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Penganjur Gembira Jual 95 Peratus Tiket Sukan Olimpik Paris

14/09/2024 01:04 AM

PARIS, 13 Sept (Bernama-Kyodo) -- Sukan Olimpik Paris menyaksikan satu rekod jualan sebanyak 9.56 juta tiket dan Sukan Paralimpik Paris mencapai jualan tiket kedua tertinggi sebanyak 2.58 juta lapor Agensi Berita Kyodo, memetik jawatankuasa penganjur tempatan pada Jumaat. 

Kedua-dua set nombor akhir mewakili kira-kira 95 peratus tiket yang dijual. Temasya Sukan itu berjaya dalam semua aspek, kata Ketua Jawatankuasa itu Tony Estanguet dalam satu  sidang akhbar di Saint-Denis, di luar Paris.

Upacara pembukaan pertama di luar stadium dalam sejarah Sukan Olimpik Musim Panas berjalan tanpa masalah besar selepas sejumlah besar pegawai polis dan tentera ditempatkan di jalanan.

Estanguet juga menegaskan bahawa acara triatlon telah diatur dengan baik walaupun jadual berubah disebabkan oleh kualiti air Sungai Seine yang menurun.

-- BERNAMA-KYODO


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan