WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Kenyataan Ahmad Zahid Buktikan Kesatuan Pimpinan Kerajaan Perpaduan - Fahmi

09/10/2024 03:12 PM

KUALA LUMPUR, 9 Okt (Bernama) -- Kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, yang mengingatkan pimpinan UMNO supaya tidak ‘mengusik’ rakan-rakan parti komponen membuktikan semangat perpaduan dalam kerajaan, kata Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil.

Fahmi, yang juga Jurucakap Kerajaan Perpaduan berkata bahawa kenyataan tersebut mencerminkan kesatuan hati dalam kalangan pimpinan kerajaan serta matlamat bersama untuk mencapai kestabilan politik demi membangunkan negara.

"Ringgit semakin mengukuh berbanding tahun lalu, pelaburan dan perdagangan semakin meningkat, dan kita dapat melihat Malaysia meraih kejayaan demi kejayaan.

"Perdana Menteri telah dinobatkan sebagai antara 15 pemimpin Islam berpengaruh di dunia, bukankah kita wajar berasa bangga?" katanya pada sidang media selepas menghadiri sambutan Hari Pos Sedunia 2024 di sini hari ini.

Beliau percaya bahawa kefahaman yang terjalin dalam kalangan parti-parti komponen Kerajaan Perpaduan akan membolehkan usaha yang lebih baik dilakukan bagi menempatkan Malaysia dalam kedudukan yang cukup dihormati di persada dunia.

Semalam, Ahmad Zahid yang juga Presiden UMNO berkata kenyataan Ahli Majlis Kerja Tertinggi Nur Jazlan Mohamed yang meminta Pakatan Harapan (PH) memohon maaf secara terbuka kepada UMNO atas serangan selama berdekad terhadap parti itu adalah bersifat peribadi.

Ahmad Zahid berkata beliau telah bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ketua-ketua parti komponen selepas mesyuarat Jemaah Menteri semalam dan bersepakat mengenepikan perbezaan serta menjalin kerjasama lebih baik bagi menghadapi sebarang kemungkinan termasuk pilihan raya kecil dan Pilihan Raya Umum.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan