WILAYAH - TENGAH > BERITA

Lelaki Warga Emas Maut Ketika Daki Bukit Kledang

20/10/2024 11:13 PM

IPOH, 20 Okt (Bernama) -- Seorang lelaki warga emas meninggal dunia selepas mengalami sesak nafas ketika melakukan aktiviti pendakian di Bukit Kledang di sini hari ini.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Perak Sabarodzi Nor Ahmad berkata pihaknya menerima laporan berhubung insiden yang menimpa Goon Swee Long, 71, pada 4.24 petang sebelum tiba ke lokasi sembilan minit kemudian.

“Maklumat diterima mendapati mangsa pada awalnya telah mengalami kepenatan dan sesak nafas. Mangsa kemudian dilaporkan telah pengsan berhampiran jalan yang menghala ke stesen pemancar di kawasan berkenaan pada ketinggian 800 meter dari aras laut.

“Bertindak daripada keadaan itu, anggota bomba yang berada di lokasi telah memberikan rawatan awal namun pegawai perubatan Kementerian Kesihatan yang hadir kemudiannya di lokasi sama telah mengesahkan mangsa meninggal dunia,” menurutnya dalam kenyataan malam ini.

Beliau berkata mayat mangsa telah diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan