WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Agong Berkenan Rasmi Persidangan MIH Megatrends 2024

26/10/2024 12:05 PM

KUALA LUMPUR, 26 Okt (Bernama) -- Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim hari ini berkenan menyempurnakan perasmian Persidangan Kesihatan Antarabangsa Malaysia (MIH) Megatrends 2024.

Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda pada 10 pagi disambut Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad dan Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil.

Turut hadir Ketua Setiausaha (KSU) Kementerian Komunikasi Datuk Mohamad Fauzi Md Isa, KSU Kementerian Kesihatan Datuk Seri Suriani Ahmad dan Pengerusi KPJ Healthcare Bhd Tan Sri Dr Ismail Bakar yang juga Pengerusi Suruhanjaya Integriti Agensi Penguatkuasaan (EAIC).

Usai majlis, Sultan Ibrahim berkenan meluangkan masa sekitar 30 minit mengunjungi tapak pameran serta menyantuni peserta dan pempamer.

MIH Megatrends berlangsung selama tiga hari di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur menampilkan lebih 100 pempamer termasuk agensi kerajaan dan sektor swasta dengan penglibatan lebih 1,500 peserta.

Persidangan yang bermula semalam itu menghimpunkan golongan profesional penjagaan kesihatan, pemimpin industri dan penggubal dasar untuk menerajui penyelesaian dan kemajuan terkini dalam sektor penjagaan kesihatan.

-- BERNAMA 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan