AM > BERITA

Menteri Luar Tandatangan Nota Takziah Atas Pemergian Bekas Naib Presiden Indonesia Hamzah Haz

01/08/2024 02:41 AM

KUALA LUMPUR, 31 Julai (Bernama) -- Menteri Luar Datuk Seri Mohamad Hasan berkunjung ke Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur untuk menandatangani nota takziah atas pemergian Dr Hamzah Haz, Naib Presiden Indonesia Kesembilan. 

Melalui hantaran di Facebook beliau pada Rabu, Mohamad berkata Allahyarham merupakan tokoh terbilang dan juga sahabat Malaysia yang telah meninggalkan legasi kepimpinan dan komitmen teguh terhadap pengukuhan hubungan serumpun Malaysia-Indonesia.

“Semoga Allah SWT merahmati rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh, Al-Fatihah… ” katanya melalui hantaran di Facebook. 

Hamzah merupakan Naib Presiden Indonesia dari tahun 2001 hingga 2004, dan berkhidmat di bawah Presiden Indonesia yang kelima, Megawati Soekarnoputri. 

Beliau meninggal dunia di sebuah hospital di Jakarta pada 24 Julai, ketika berusia 84 tahun.

-- BERNAMA 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan