AM > BERITA

PM Anwar Terima Kunjungan Hormat Pengerusi SPA

12/08/2024 10:54 PM

KUALA LUMPUR, 12 Ogos (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menerima kunjungan hormat Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Datuk Seri Dr Ahmad Jailani Muhamed Yunus.

Menerusi perkongsian di Facebook, Anwar berkata perbincangan diadakan menjurus kepada usaha penambahbaikan berterusan SPA dalam menjalankan fungsi selaras Perkara 144 (1) Perlembagaan Persekutuan.

Perdana Menteri berkata beliau turut dimaklumkan bahawa SPA akan memperkasa program mengesan bakat dengan kerjasama Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Majlis Amanah Rakyat (MARA) bagi mendapatkan individu terbaik untuk berbakti dalam perkhidmatan awam.

“Ini termasuk memperluas program khidmat masyarakat SPA ke seluruh pelosok negara untuk memberi penerangan kepada masyarakat berhubung peluang kerjaya dalam perkhidmatan awam, terutama di kawasan-kawasan yang masih mempunyai capaian Internet terbatas,” menurut catatan itu.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan