EKONOMI > BERITA

Saham Public Bank, LPI Capital Digantung Pada Rabu Menjelang Pengumuman Penting

08/10/2024 10:37 PM

KUALA LUMPUR, 8 Okt (Bernama) -- Saham Public Bank Bhd dan LPI Capital Bhd akan digantung mulai 9 pagi esok menjelang pengumuman penting, kata pemfailan berasingan daripada kedua-dua syarikat itu kepada Bursa Malaysia pada petang Selasa.

“Dagangan dalam waran berstruktur yang berkaitan dengan Public Bank juga akan digantung pada masa sama,” kata Public Bank.

Bank itu dijangka mengadakan sidang akhbar pada 11 Oktober 2024.

Menurut kenyataan dalam jemputan medianya hari ini, kumpulan perbankan ketiga terbesar mengikut aset di Malaysia berkata pengarah urusan dan ketua pegawai eksekutifnya Tan Sri Dr Tay Ah Lek bersama beberapa pihak berkepentingan utama akan berkongsi maklumat penting berkaitan dengan pengumuman tersebut.

Pada penutupan hari ini, saham Public Bank naik satu sen kepada RM4.57 dengan 12.18 juta saham diniagakan manakala saham LPI melonjak 22 sen kepada RM13.00 dengan 68,100 saham bertukar tangan.

LPI Capital adalah 42.74 peratus dimiliki oleh Consolidated Teh Holdings Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan swasta diwujudkan oleh pengasas Public Bank, mendiang Tan Sri Teh Hong Piow.

LPI Capital memiliki sepenuhnya syarikat insurans am Lonpac Insurance Bhd.

-- BERNAMA

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan