SELEWENG KUTIPAN DERMA: SUAMI ISTERI PEMPENGARUH DIREMAN EMPAT HARI

11/07/2024 02:31 PM

PUTRAJAYA, 11 Julai (Bernama) -- Pasangan suami isteri pempengaruh media sosial dipercayai terlibat dalam isu penyelewengan wang kutipan derma direman empat hari bagi membantu siasatan.

Turut direman empat hari bermula hari ini sehingga 14 Julai ialah dua individu yang dipercayai pengarah sebuah platform kutipan derma yang disyaki terlibat.

Perintah reman terhadap kesemua suspek itu dikeluarkan oleh Majistret Irza Zulaikha Rohanuddin yang membenarkan permohonan SPRM di Mahkamah Majistret Putrajaya hari ini.

Menurut sumber SPRM, kes itu disiasat mengikut Seksyen 23 Akta SPRM. 

Semalam pasangan suami isteri ditahan pada pukul 6.40 petang manakala dua lagi suspek pada tengah malam tadi selepas hadir memberi keterangan di Ibu Pejabat SPRM.

Sebelum ini, pasangan berkenaan didakwa membuat kutipan derma melebihi jutaan ringgit namun didakwa wang itu tidak disalurkan secara betul.

Terdahulu pasangan tersebut serta dua suspek itu tiba di perkarangan Mahkamah Majistret pukul 9.18 pagi dengan berbaju lokap SPRM warna jingga dan tangan digari ketika dibawa ke mahkamah. 

-- BERNAMA 
 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan