Mayat Muhammad Nidza Afham Dibawa Ke Hospital Shah Alam

14/08/2024 11:59 PM

SHAH ALAM, 14 Ogos (Bernama) -- Mayat Muhammad Nidza Afham Mokhtar yang ditemukan di Sungai Klang petang tadi dibawa ke Unit Forensik Hospital Shah Alam (HSA) untuk urusan bedah siasat.

Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Omar Khan berkata ia selepas proses pengecaman mayat selesai dilakukan oleh ahli keluarga mangsa di lokasi kejadian malam ini.

“Siasatan lanjut dari segi klasifikasi kes akan dibuat selepas mendapat hasil bedah siasat," katanya ketika dihubungi Bernama.

Terdahulu, tinjauan Bernama mendapati ahli keluarga penyanyi berusia 23 tahun itu telah berkumpul di HSA sebelum kenderaan yang membawa jenazah beliau tiba pada kira-kira 10.30 malam.

Difahamkan, kehadiran ahli keluarga Muhammad Nidza Afham itu adalah bagi mengikuti urusan bedah siasat yang dijangka dijalankan malam ini.

Muhammad Nidza Afham dikatakan keluar berjoging di Stadium Sultan Suleiman, Klang seorang diri sebelum kehilangannya disedari pada 9 malam semalam.

Adiknya, Afrina Hanie mendakwa kehilangan mangsa berkaitan dengan kes samun susulan kad debit dan wang tunai hilang manakala kad pengenalan, kad pelajar dan gambar beliau yang disimpan di dalam dompet tidak terusik ketika dijumpai di atas Jambatan Sungai Klang.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan