AM

PM ANWAR BINCANG PERANCANGAN PELABURAN DENGAN FUJIFILM

04/06/2024 10:02 PM

KUALA LUMPUR, 4 Jun (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengadakan perbincangan dengan FUJIFILM Healthcare Americas Corporation (FUJIFILM) mengenai perancangan pelaburan dan sokongan yang boleh dilaksanakan oleh syarikat itu dalam sektor kesihatan di Malaysia.

Anwar yang juga Menteri Kewangan berkata sesi tersebut dijalankan sempena kunjungan hormat ketua pegawai eksekutif dan presiden FUJIFILM Hidetoshi Ilzawa serta delegasinya ke pejabat perdana menteri petang tadi.

Beliau berkata perbincangan itu turut melibatkan penjagaan kesihatan, latihan dan dokumentasi rekod perubatan. 

“Pertemuan dan perbincangan hari in selari dengan fokus kerajaan dalam menggerakkan transformasi teknologi, terutamanya dalam sektor awam,” kata Anwar menerusi hantaran di laman X (sebelum ini dikenali sebagai Twitter) beliau hari ini.

FUJIFILM adalah syarikat utama dalam inovasi penyelesaian diagnostik dan pengimejan perusahaan bagi memenuhi keperluan penjagaan kesihatan yang merentasi pencegahan, diagnosis dan rawatan.

--BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan