DUNIA

JD VANCE TERIMA PENCALONAN NAIB PRESIDEN REPUBLIKAN, JANJI "UTAMAKAN AMERIKA"

18/07/2024 02:20 PM

WASHINGTON, 18 Julai (Bernama-Anadolu) -- Senator Ohio, JD Vance, rakan sepasukan bekas Presiden Donald Trump untuk pilihan raya presiden Amerika Syarikat (AS) yang akan datang pada November, secara rasmi menerima pencalonan Republikan untuk naib presiden pada Rabu, dengan berjanji untuk "mengutamakan rakyat Amerika."

"Saya berdiri di sini dengan rendah hati dan penuh kesyukuran untuk mengatakan bahawa saya secara rasmi menerima pencalonan anda sebagai naib presiden Amerika Syarikat," kata Vance semasa ucapan pertamanya di Konvensyen Nasional Republikan di Milwaukee, Wisconsin, lapor Agensi Anadolu (AA).

"Tuan Presiden, saya tidak akan mengambil ringan kepercayaan yang anda berikan kepada saya. Ia adalah satu penghormatan untuk membantu mencapai visi luar biasa yang anda miliki untuk negara ini. Saya berjanji kepada setiap rakyat Amerika, tanpa mengira parti, bahawa saya akan memberikan segala yang saya ada," katanya.

Trump mengumumkan pada Isnin bahawa Vance, 39, akan menjadi rakan sepasukannya untuk pilihan raya 2024, pada hari pertama Konvensyen Nasional Republikan, yang parti itu secara rasmi mencalonkan Trump sebagai calon presidennya.

Seorang bekas marin, Vance telah memposisikan dirinya sebagai seorang populis tegar sepanjang kira-kira tiga tahun di Senat. Dia telah menjadi penyokong kuat agenda Trump setelah pada awalnya menjadi pengkritik keras bekas presiden itu.

-- BERNAMA-ANADOLU


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan