AM

Operasi SAR Jalan Masjid India Ditangguh, Bersambung 8 Pagi Ini

31/08/2024 02:44 AM

KUALA LUMPUR, 31 Ogos (Bernama) -- Operasi mencari dan menyelamat (SAR) wanita yang hilang dalam kejadian tanah jerlus di Jalan Masjid India di sini ditangguh jam 1 pagi tadi dan dijangka disambung semula jam 8 pagi nanti.

Bernama difahamkan SAR ditangguhkan selepas kerja memasukkan kamera teleskopik selesai dijalankan oleh sebuah syarikat swasta.

Terdahulu sebuah lori membawa peralatan berkenaan tiba di lokasi kira-kira  jam 10.15 malam tadi bersama tiga individu sebelum membuat kerja-kerja SAR di lurang kumbahan di dua kawasan pencarian yang dikesan tersumbat akibat sisa sampah dan ‘backlog’.

Mereka kemudian dilihat meninggalkan lokasi pada jam 12.30 tengah malam tadi.

Pada 23 Ogos, seorang wanita warga India dikenali sebagai G.Vijaya Lakshmi, 48, hilang selepas terjatuh ke lubang sedalam lapan meter susulan insiden tanah jerlus di Jalan Masjid India semasa melalui jalan itu untuk ke kuil berhampiran.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan