VIDEO MUZIK "PERLUMBAAN PERAHU NAGA (DRAGON BOAT RACES)" MENGGABUNGKAN MUZIK CINA DAN BARAT, MERAYAKAN WARISAN BUDAYA GUANGDONG

18/06/2024 10:59 AM

GUANGZHOU, China, 18 Jun (Bernama) -- Sempena Festival Perahu Naga tradisional Cina, Pusat Komunikasi Antarabangsa Wilayah Guangdong dan pemuzik British Shaun Gibson telah bekerjasama untuk menghasilkan video muzik baru, "Dragon Boat Races," yang menampilkan lirik dalam bahasa Cina dan Inggeris. MV ini menonjolkan budaya perlumbaan perahu naga yang kekal dan berkembang.

Perlumbaan perahu naga tahun ini di seluruh Guangdong sangat meriah, menarik sejumlah besar penonton dan menjadi tren utama dalam talian dan luar talian. Video muzik ini menangkap suasana yang meriah ini, memperincikan adat istiadat tradisional dari kebangkitan naga dan pemujaan nenek moyang kepada perhimpunan kampung, pertandingan, dan jamuan perahu naga. Video ini pantas, menggabungkan tradisi dengan kemodenan, dan mewujudkan semangat perpaduan, kerjasama, keberanian, dan mengejar impian. Ia mencerminkan semangat muda dan keyakinan budaya Guangdong masa kini.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan