NIKKISO CLEAN ENERGY & INDUSTRIAL GASES GROUP AKAN MENYAMPAIKAN SEKITAR DUA DOZEN STESEN HIDROGEN BERASASKAN CECAIR DI KOREA SELATAN

21/06/2024 11:49 AM

TEMECULA, California, 21 Jun (Bernama) -- Nikkiso Clean Energy & Industrial Gases Group, sebahagian daripada Perindustrian Nikkiso Co. Ltd., mengumumkan bahawa selepas anugerah terbarunya oleh SK Plug Hyverse, Kumpulan tersebut mempunyai kontrak untuk membina dan menyelenggara kira-kira dua dozen stesen petrol hidrogen (LH2) berasaskan cecair di Korea Selatan.

Memandangkan lebih banyak bas dan trak tugas berat berusaha untuk mengurangkan pelepasan karbon sambil mengekalkan keupayaan pemanduan jarak jauh, banyak pengendali armada, pihak berkuasa transit dan agensi mencari hidrogen cair sebagai penyelesaian untuk laluan pengisian cepat dan jarak jauh. Pengalaman Nikkiso membangun dan mengeluarkan pam kriogenik selama lebih daripada 70 tahun dan pengkalan bahan api alternatif selama 26 tahun menarik syarikat seperti SK Plug Hyverse yang menginginkan rakan kongsi berkebolehan untuk membantu mengembangkan infrastruktur dan ekonomi hidrogen Korea Selatan.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan