WILAYAH - SARAWAK > BERITA

PM Terima Kunjungan Hormat David Marriott, Sasar Promosi Malaysia Sebagai Destinasi Pelancongan

10/09/2024 10:14 PM

KUALA LUMPUR, 10 Sept (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menerima kunjungan hormat daripada Pengerusi Marriott International David Marriott yang mewakili sebuah syarikat hospitaliti terbesar di dunia.

Anwar menerusi hantaran di Facebook beliau malam ini memaklumkan peluang itu digunakannya bagi mencari ruang membantu promosi Malaysia sebagai destinasi pelancongan, selain meningkatkan jaringan penerbangan yang lebih luas.

Perdana Menteri berkata beliau sempat berkongsikan polisi Kerajaan MADANI yang kini membuahkan hasil, apabila negara merekodkan peningkatan jumlah kehadiran pelancong asing sebanyak 28.9 peratus untuk separuh tahun 2024 berbanding tempoh sama pada 2023.

“Ini ditambah dengan kekayaan Malaysia dengan budaya dari kepelbagaian kaum, makanan yang enak serta keunikan biodiversiti mampu mengangkat negara ini sebagai satu destinasi tumpuan utama dalam rantau Asia Tenggara, khususnya dalam kalangan pelancong negara barat,” katanya.

Anwar berkata adalah penting usaha mempromosi Malaysia itu turut disertai oleh pemain industri dan syarikat swasta dari dalam dan luar negara, supaya pulangan daripada kejayaan sektor pelancongan akan dapat turut memberi manfaat kepada keseluruhan rakyat Malaysia.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan