WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Agong Berkenan Terima Watikah Pelantikan Sembilan Ketua Perwakilan Asing Ke Malaysia

21/10/2024 01:33 PM

KUALA LUMPUR, 21 Okt (Bernama) -- Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim hari ini berkenan menerima watikah pelantikan sembilan ketua perwakilan asing ke Malaysia di Istana Negara di sini.

Ketua perwakilan asing ke Malaysia yang baharu dilantik ialah Duta Besar Laos Thepthavone Sengmany, Duta Besar Sweden Niklas Wiberg, Duta Besar Finland  Anne Vasara dan Duta Besar Denmark Kirstine Vangkilde Berner.

Selain itu, Duta Besar Republik Persekutuan Somalia Ali Mohamed Abukar, Duta Besar Kesatuan Eropah Rafael Daerr, Pesuruhjaya Tinggi Kanada Jodi Robinson,  Duta Besar Argentina Marta Laura Gabrieloni, dan Pesuruhjaya Tinggi Papua New Guinea Jimmy Ovia.

Seri Paduka Baginda turut berkenan mengurniakan watikah pelantikan kepada Duta Besar Malaysia ke Algeria Rizany Irwan Muhamad Mazlan dan Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Kanada Datuk Dr Shazelina Zainul Abidin.

Hadir sama pada majlis itu adalah Menteri Luar Datuk Seri Mohamad Hasan,Timbalan Ketua Setiausaha (Hubungan Dua Hala) Kementerian Luar Datuk Ahmad Rozian Abd Ghani dan Ketua Protokol Wisma Putra Datuk Yubazlan Yusof.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan