AM > BERITA

PM MINTA AHLI PARLIMEN JANGAN PONTENG SIDANG DEWAN RAKYAT - MOHAMAD

23/06/2024 07:31 PM

PUTRAJAYA, 23 Jun (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan pertemuan dengan ahli Parlimen Kerajaan Perpaduan untuk pramesyuarat yang berlangsung di Seri Perdana hari ini.

Pertemuan itu adalah sebagai persediaan sebelum bermula persidangan Dewan Rakyat bagi Mesyuarat Kedua Penggal Ketiga Parlimen ke-15, yang akan bersidang esok (24 Jun) hingga 18 Julai.

“Untuk (pramesyuarat) esok permulaan Parlimen. Semua orang (diminta) hadir Parlimen. Jangan ponteng,” kata Menteri Luar Datuk Seri Mohamad Hasan ketika ditanya amanat Perdana Menteri dalam pramesyuarat yang bermula 4 petang tadi.

Beliau ditemui media selepas selesai pramesyuarat kira-kira pukul 6.15 petang.

Kereta yang membawa Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, tiba pada 3.30 petang.

Antara ahli Parlimen lain yang kelihatan hadir antaranya Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, Menteri Pertahanan Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil, Menteri Perladangan dan Komoditi Datuk Seri Johari Abdul Ghani dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad.

-- BERNAMA


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan