DUA WARGA ITALI ANTARA PENUMPANG BAS TERBABAS DALAM GAUNG DI LAHAD DATU

21/06/2024 12:03 PM

LAHAD DATU, 21 Jun (Bernama) -- Dua pelancong wanita warga Itali antara 19 individu yang berada di dalam sebuah bas ekspres yang terbabas ke dalam gaung di Jalan Silam di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu ACP Dzulbaharin Ismail berkata kemalangan pada 9.11 malam itu menyebabkan dua wanita berumur 22 dan 36 tahun cedera parah, manakala 17 individu lagi mengalami cedera ringan termasuk dua pelancong Itali terserbut serta pemandu bas.

Beliau berkata sampel darah pemandu bas telah diambil dan dihantar ke Jabatan Kimia di Kota Kinabalu bagi tujuan ujian alkohol serta dadah.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan orang ramai yang melihat kejadian itu diminta menghubungi pegawai penyiasat trafik Insp Muhammad Rasul Ramlee di talian 089-881255 atau ke Balai Polis Lahad Datu," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Dzulbaharin turut menasihatkan pengguna jalan raya agar memandu secara behemah ketika musim hujan serta memeriksa kenderaan sebelum memulakan perjalanan. 

Sebelum ini, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lahad Datu Sumsoa Rashid berkata sebuah bas ekspres dari arah Semporna ke Kota Kinabalu terbabas ke gaung sedalam 50 meter.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan