Remaja hilang ditemukan selamat di Teluk Kumbar

26/07/2024 04:57 PM

BALIK PULAU,  26 Julai (Bernama) -- Seorang remaja perempuan yang dilaporkan hilang selepas dihantar ke sebuah asrama institusi pendidikan swasta di sini Ahad lepas, ditemukan selamat di pekarangan sebuah masjid di Teluk Kumbar semalam.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Kamarul Rizal Jenal berkata sebelum itu, polis menerima laporan daripada bapa remaja berusia 17 tahun itu berhubung kehilangan anaknya.

"Keluarga remaja berkenaan hanya mengetahui kehilangannya semalam selepas menghubungi asrama terbabit bagi bertanya khabar tentang anak mereka sebelum dimaklumkan dia tiada di asrama dan tidak menghadiri kelas pembelajaran sejak Ahad.

"Berikutan itu, bapa mangsa membuat laporan polis dan beberapa jam kemudian remaja itu ditemukan dalam keadaan selamat oleh orang awam di Teluk Kumbar sebelum keluarganya memaklumkan kepada polis," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Beliau berkata remaja itu dihantar ke hospital untuk pemeriksaan kesihatan dan dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Semalam, tular hantaran daripada seorang lelaki menerusi Facebook yang merayu orang ramai membantu mengesan anak saudaranya selepas dilaporkan hilang sejak 21 Julai lepas.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan