Bayi Lelaki Ditinggalkan Berhampiran Pantai Paka

14/10/2024 10:35 PM

KUALA TERENGGANU, 14 Okt (Bernama) -- Seorang bayi lelaki ditemukan di dalam parit kering berhampiran Pantai Paka, Dungun hari ini.

Ketua Polis Daerah Dungun Supt Maizura Abdul Kadir berkata pihaknya menerima maklumat mengenai penemuan bayi itu daripada orang awam yang melalui kawasan pantai berkenaan.

“Kita sedang mengesan suspek kes ini, yang disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dengan niat membuang bayi," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata bayi lelaki berkenaan kemudiannya dihantar ke Hospital Kemaman untuk rawatan lanjut.

Sementara itu, lelaki yang menemukan bayi berkenaan, Mohd Zoo Abd Rahman, 44, berkata bayi itu dijumpai di dalam beg dengan beralaskan sehelai kain lusuh dalam keadaan tanpa berpakaian.

“Mulanya saya melihat dua ekor anak anjing berkeliaran sebelum ternampak beg berhampiran haiwan itu dan terdengar tangisan bayi.

“Saya memanggil beberapa pengunjung pantai untuk memeriksa beg itu sebelum menemukan bayi berkenaan yang sedang kesejukan,” katanya yang juga seorang pemandu lori.

Dia kemudiannya menghubungi polis berhubung penemuan bayi itu.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan