WILAYAH - SARAWAK > BERITA

Rangka Warga Emas Ditemukan Terlantar Atas Tilam

10/09/2024 08:11 PM

KUALA LUMPUR, 10 Sept (Bernama) -- Polis menemukan satu rangka manusia terlantar di atas tilam di sebuah unit apartment di Kepong di sini, 5 Sept lepas.

Ketua Polis Daerah Sentul ACP Ahmad Sukarno Mohd Zahari berkata pihaknya menerima laporan oleh anak mangsa pada Khamis lepas yang memaklumkan dia tidak dapat memasuki rumah ayahnya kerana berkunci.

“Selepas anak mangsa memecahkan pintu rumah tersebut, beliau melihat ayahnya telah meninggal dunia dalam keadaan hanya tinggal rangka sahaja.

 “Difahamkan dia tinggal berseorangan selepas bercerai dengan isterinya dan kali terakhir anak mangsa menghubungi ayahnya pada tahun 2020,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Ahmad Sukarno berkata bedah siasat ke atas rangka mangsa telah selesai dijalankan di Hospital Kuala Lumpur hari ini.

Sementara itu, Exco Keselamatan Apartmen Mutiara Magna, Kepong Ab Razak Isa, 48, berkata beliau antara individu yang memecahkan mangga pintu rumah tersebut atas permintaan anak mangsa yang sangsi selepas tidak mendengar khabar berita daripada ayahnya.

Jiran, Nurina Alzailani, 37, berkata setiap hari beliau akan melalui di depan unit rumah mangsa untuk menghantar anaknya ke rumah pengasuh namun berasa hairan kerana tidak pernah terhidu bau busuk.

“Sejak empat tahun lepas, saya memang akan lalui kaki lima ini…tidak sekali pun berasa curiga atau berbau apa-apa. Tiba-tiba dengar ada penemuan rangka manusia dalam rumah berkenaan,” katanya.

-- BERNAMA

 

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan