AM > BERITA

Agong, Permaisuri Zahir Penghargaan Kepada Perwira Negara

31/07/2024 09:12 AM

KUALA LUMPUR, 31 Julai (Bernama) -- Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim hari ini berkenan menzahirkan penghargaan kepada pasukan keselamatan negara atas jasa, khidmat dan bakti mereka melindungi kedaulatan tanah air. 

Turut berkenan menzahirkan penghargaan kepada warga Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) itu ialah Raja Permaisuri Agong Raja Zarith Sofiah. 

Yang di-Pertuan Agong selaku Ketua Utama Negara dan pemerintah tertinggi ATM juga berkenan menzahirkan sanjungan tinggi terhadap pengorbanan wira negara yang menjaga keamanan dan ketenteraman tanpa mengira masa. 

"Terima kasih para perwira negara. Jasa dan bakti anda akan sentiasa dikenang," titah Seri Paduka Baginda berdua menerusi hantaran Facebook yang dimuat naik bersempena dengan sambutan Hari Pahlawan hari ini. 

Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong juga menzahirkan ucapan takziah kepada pahlawan dan perwira tanah air yang terkorban semasa bertugas. 

"Semoga roh mereka yang beragama Islam sentiasa dicucuri rahmat Allah SWT dan ditempatkan bersama para solihin," titah Seri Paduka Baginda. 

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan