BELANJAWAN 2024 > BERITA

Sultan Selangor, Tengku Permaisuri Berangkat Ke Majlis Gala 25 Tahun UiTM

29/08/2024 12:38 AM

SHAH ALAM, 28 Ogos (Bernama) -- Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini berkenaan berangkat ke Majlis Malam Gala 25 Tahun Universiti Teknologi Mara (UiTM) sebagai sebuah universiti di sini.

Berangkat sama Tengku Permaisuri Selangor Tengku Permaisuri Norashikin yang juga Pro-Canselor UiTM.

Majlis yang berlangsung di Dewan Agung Tuanku Canselor (DATC) itu diserikan dengan kehadiran Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Fadillah Yusof yang mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Hadir sama Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari, Timbalan Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Mustapha Sakmud dan Naib Canselor UiTM Prof Datuk Dr Shahrin Sahib @Sahibuddin.

Pada majlis itu, Tengku Permaisuri Norashikin berkenaan menandatangani plak perasmian Monumen Hasrat yang akan menempatkan kapsul mengandungi hasrat serta harapan setiap warga kampus UiTM.

Kapsul itu terkumpul menerusi Program Kayuhan Kapsul 25 Tahun yang disertai 12 peserta dalam kalangan warga UiTM yang berkayuh dengan jarak keseluruhan lebih 2,000 kilometer merentasi UiTM kampus cawangan setiap negeri di Semenanjung serta Sabah dan Sarawak.

Kandungan kapsul yang melambangkan aspirasi warga UiTM untuk tempoh 25 tahun akan datang itu kemudiannya disimpan di dalam Monumen Hasrat yang dibina di pekarangan DATC.

Shahrin Sahib dalam ucapannya berkata majlis itu bukan hanya untuk meraikan pencapaian UiTM sebagai sebuah universiti tetapi landasan bagi memperbaharui semangat seluruh warga universiti untuk terus maju ke hadapan.

“Marilah kita raikan kejayaan ini dan memperkukuhkan ukhuwah demi mengangkat Universiti ini ke tahap yang lebih tinggi, demi anak bangsa yang tercinta,”  katanya.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan