AM

Tanah Jerlus Masjid India: JBPM, DBKL Guna Kren Cari Mangsa 

23/08/2024 01:54 PM

KUALA LUMPUR, 23 Ogos (Bernama) -- Pasukan penyelamat terpaksa menggunakan jentera kren Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dalam usaha mencari seorang wanita warga India yang terjatuh dalam tanah jerlus di Jalan Masjid India, di sini, hari ini. 

Ini berikutan sebuah kerusi konkrit yang berada di lokasi berkenaan turut terjatuh ke dalam tanah jerlus itu dan dipercayai menghempap mangsa. 

Tinjauan Bernama mendapati kren DBKL tiba di lokasi iaitu di hadapan Malayan Mansion bagi memudahkan usaha pencarian kira-kira 11.40 pagi tadi. 

Seorang anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) dan seorang kakitangan DBKL diturunkan ke dalam lubang sedalam lapan meter itu menggunakan kren berkenaan bagi usaha mencari mangsa. 

Turut kelihatan beberapa individu dipercayai ahli keluarga wanita berusia 48 tahun itu, menunggu mangsa dikeluarkan.

Urusan harian di sekitar kawasan itu berjalan seperti biasa dan hanya dua premis berhampiran ditutup sementara waktu, susulan kejadian.

Terdahulu, JBPM Kuala Lumpur dalam kenyataannya memaklumkan pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada 8.22 pagi tadi dan mengesahkan seorang pelancong wanita dari India terperangkap. 

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan